Duurzaamheid

Bij Neuf lopen we graag voorop in het bouwen aan een mooiere wereld. Duurzaamheid is niet iets wat we erbij doen, het zit verankerd in ons DNA. We organiseren kennissessies, beschikken over een duurzaamheids toolbox en hebben een green team in het leven geroepen. Zo zorgen we ervoor dat onze omgeving ook in de toekomst prettig is om in te leven. Dit doen wij samen met onze opdrachtgevers.

De juiste stappen

De wereld van duurzaamheid gaat snel. Oplossingen en technologie volgen elkaar in razendsnel tempo op en organisaties zien al snel door de bomen het bos niet meer. Het gevolg is dat de focus vaak naar de verkeerde onderdelen gaat. Of zich beperkt tot één aspect, zoals de aanleg van zonnepanelen of het stimuleren van elektrisch vervoer. Terwijl er veel meer rendement valt te behalen als je breder durft te kijken. Als je de juiste stappen wilt maken heb je behoefte aan een integrale aanpak en een overkoepelende blik van buitenaf.

Middenin het speelveld
Bij Neuf zijn we gewend om breder te kijken. Dat maakt dat we op ieder niveau van duurzaamheid een verschil kunnen maken. Denk aan circulariteit, mobiliteit, energietransitie, klimaatadaptatie en klimaatmitigatie. Op zowel gebouw- als gebiedsniveau. Onze ruime ervaring met verschillende type opdrachtgevers en kennis van de markt zorgt ervoor dat we middenin het speelveld zitten en verbindingen kunnen leggen die anderen niet zien. We kijken niet alleen naar nieuwe technologie, maar ook naar bestaande toepassingen die direct kunnen worden geïmplementeerd.

Vooruit durven kijken
Eén ding is zeker: niemand weet precies wat de beste oplossingen zijn. Ook wij niet. Dat neemt niet weg dat het belangrijk is dat je als organisatie in beweging komt en vooruit durft te kijken. Daarom focussen wij bij iedere opdracht juist op de ambities en kansen op het gebied van duurzaamheid. We gaan op zoek naar innovatieve oplossingen en streven altijd naar een integrale aanpak waarin klimaatgerelateerde onderwerpen automatisch worden meegenomen. Zo voegen we in iedere project waarde toe en zetten we samen belangrijke stappen naar een betere wereld.